Bardzo zdrowe fit bułeczki...Мега поживні і здорові булочки



-
opakowanie suchych drożdży lub 25 g świeżych 
250 ml ciepłej wody
50 ml oleju
łyżeczka soli
około 3 szklanek mąki pełnoziarnistej pszennej typ 1850 lub 2000

Drożdże wsypać do miski, dodać ciepłą wodę, olej, sól i mąkę.
Zagnieść ciasto i odstawić na 1 godz. do wyrośnięcia.
Po godzinie formować małe kuleczki, odstawić na 10 min, potem posmarować mlekiem, posypać ziarnami ( sezam, len, ziarna dyni) i do piekarnika na 20 min, 180 stopni, termoobieg.




пачка сухих дріжджів або 25 гр свіжих 
250 мл теплої води
50 мл олії
ложечка солі
3 склянки темного цільнозернового борошна тип 1850 або 2000

Дріжджі висипати до миски і додати теплу воду, сіль, олію, борошно і замісити тісто.
Відставити тісто на годину щоб підросло.
По годині формувати кульки, відставити кульки на 10 хвилин, а потім помастити молоком, посипати гарбузовим насінням, сезамом і поставити пекти на 20 хвилин, 180 градусів, термообіг.

Komentarze

  1. Cyba skusze się na ten przepis i zrobię te bułeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te bułeczki są hitem juz 2 rok, codziennie około 50 odsłon, więc musisz zrobić

      Usuń
  2. A ile bułek wychodzi z przepisu, 6 jak na zdjęciu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zalezy jak duże uformujesz, u mnie bylo 6

      Usuń
  3. Chyba robię coś nie tak, bo nie udało mi się takich ładnych uformować :P Nie mniej wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze drożdże byly winne, może mąka, może ciasto za twarde, jest duzo powodów, jesli były wykorzystane wszystkie składniki , to nie powinno byc problemu, ale ważne że smakowaly

      Usuń
  4. A czy zamiast maki pszennej moge uzyc orkiszowej typ 1850 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować, ale czy wyjda takie same - nie wiem😁

      Usuń
  5. ile kcal ma jedna bułeczka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje niestety smakują jak papier, a trzymałam się przepisu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli drożdże są stare lub ciasto za mało wyrosło to tak może być, na fb codziennie ktoś piszę ze bułki są super, a tych osób jest sporo, także nie tylko mi wychodzą :-)

      Usuń
    2. Może ja jestem wymagająca :) Wyrosły podwójnie albo i bardziej, a drożdże były instant i nie stare, po prostu ciężko z tego typu mąki uzyskać coś smacznego dla IO :) Może jak bym dodała ziarenek będą lepsze :)

      Usuń
    3. Ale w sumie, jak patrzę na Twoje moje są mniej wyrośnięte, może trzeba było dłużej poczekać :) Ah ja niecierpliwa ;)

      Usuń
    4. No niestety te bułki zawsze będą w smaku inne, ta Mąka ma specyficzny smak, kwestia przyzwyczajenia na początku jest trudno, ja juz lat 10 wcinam według IO, to juz jestem przyzwyczajona i albo wszystko mi smakuje, albo nic😂

      Usuń
  7. Zrobiłam z mąki zytniej 2000 i pszennej 1850. I są super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się bardzo 😉

      Usuń
    2. A dzisiaj dodałam do nich zakwas orkiszowy. ...my nie musimy unikać glutenu. Rewelacyjne.

      Usuń
    3. Super, te bułki są akurat glutenowe, chyba że chodziło o inny przepis

      Usuń
  8. Czy zamiast oleju można dodać oliwę? Czy nie wyjdzie to samo?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam wg przepisu ale z mąką razową i ciasto mi nie wyrosło :( Czy rodzaj mąki ma tutaj znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąka powinna być tylko i wyłącznie taka, jaka jest podana w przepisie, razowa mąka potrzebuje inne proporcje i inny czas oczekiwania

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty