Bułki z mąki gryczanej...Булки з гречаного борошна






opakowanie suchych drożdży lub 25 gr świeżych 
250 ml ciepłej wody
50 ml oleju lub 50 ml roztopionego masła
łyżeczka soli
około 3 szklanek mąki gryczanej

Drożdże wsypać do miski, dodać ciepłą wodę, olej, sól i mąkę.
Zagnieść ciasto i odstawić na 1 godz. do wyrośnięcia.
Ja zrobiłam kulki i odstawiłam do wyrosniecia

Po godzinię wyglądały tak

Ponownie gniotłam te kulki i ponownie uformowałam bułki, ponacinałam i odstawiłam na 15  min w ciepłe miejsce, po 15 minutach wyglądały tak

 Wstawiłam do piekarnika na 20 min, 180 stopni, termoobieg.
One mają bardzo chrupiąca skórkę , a miękkie w środku. 
Najlepiej smakuja pierwszego dnia i jak są jeszcze ciepłe. 
Nie jest to Mąka pszenna także na drugi dzień juz są twarde




пачка сухих дріжджів або 25 гр свіжих 
250 мл теплої води
50 мл олії
ложечка солі
3 склянки гречаного борошна 

Дріжджі висипати до миски і додати теплу воду, сіль, олію, борошно і замісити тісто.
Відставити тісто на годину щоб підросло.
По годині формувати булки, відставити на 10 хвилин, а потім надрізати і поставити пекти на 20 хвилин, 180 градусів, термообіг
Булочки смакують першого дня, на другий день роблятьсч тверді, бо це не традицвйне пшеничне борошно 

Komentarze

  1. No i wyszły mi ciężkie i zbite jak kamyczki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi😥, ja robie często i zawsze są miękkie

      Usuń
  2. Spróbuję raz jeazcze; ) zobaczymy co poszlo nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia, pamiętaj aby dobrze Zagnieść ciasto i staraj sie jak najmniej dosypywac mąki, lepiej posmarować dlonie oliwą, ciasto powinno byc bardzo miekkie i dopiero wtedy odstawiamy do wyrośnięcia, jeśli będzie twarde to niestety nie urośnie, bo Mąka gryczana jest kapryśna

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty